Les immer Essen – Hand take

Sometimes I’m lost in black and white
May I look good in technicolor?
our love isn’t meant to last
no time to rest 

we can do it tonight, tonight

I’m a man of constant change
but now I’m rearranged
I know what to do tonight
our love isn’t meant to last
no time to rest

we can lose it tonight, tonight

Come on, take my hands tonight
no time to rest
Take my hands tonight, tonight, tonight
Come on, take a chance tonight
come on, we’ve got to testify, testify

We are young, we haven’t got the time
No time to even cry, no matter how we try
We can see the overwhelming fright
with our last glance tonight

Take my hands tonight, tonight, tonight

Come on, take my hands tonight
no time to rest
Take my hands tonight, tonight, tonight
Come on, take a chance tonight
come on, we’ve got to testify, testify 

Sometimes I’m lost in black and white
May I look good in technicolor?
Sometimes I’m smart and sometimes I play the fool
Teach me the rules
so I can understand the game. 

Come on, take my hands tonight
no time to rest 
Take my hands tonight, tonight, tonight

Come on, take a chance tonight
Come on, we are beginning to testify, testify
Come on, take my hands tonight
no time to rest
Take my hands tonight, tonight, tonight 

Come on, take a chance tonight
Come on, we are beginning to testify, testify
Come on, take my hands tonight
no time to rest
…. 

Das erste mal bin ich dem Titel damals (1985?) in der Musik-Sendung „Formel eins“ begegnet und war gleich beeindruckt. Heute stolpere ich immer wieder dann über den Titel, wenn iTunes mir diesen zum Hören anbietet und freue mich jedes mal! Sowas erfrischendes und doch bekanntes: Wie schön, das immer mal wieder hören zu können. Ich kann mich nicht erinnern, den Song mal im Radio oder sonst wo anders gehört zu haben. Ich habe nie wieder was von „Les immer Essen“ gehört und mit fast keinem Menschen kann ich darüber reden. Vielleicht kann ich das ja ändern: Ich wünsche dem Titel eine Wiederauferstehung und wenn sich jeder bei der nächsten passenden Gelegenheit diesen Song im Radio wünscht dann kommt der sicher noch mal ganz gross raus und erfährt seine verspätete Würdigung 😉

Flattr this!

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.